Nejčastější témata a problémy, které k nám klienty přivádí:
- Nevěra jednoho z partnerů
- Rozdíly v potřebách komunikace, intimity, trávení volného času atd.
- Řešení vztahů při a po rozchodu

Poradce se vám ozve a zhodnotí, zda jsou pro vás služby rodinné poradny vhodné z pohledu zaměření a kompetencí pracovníků, nebo doporučí jiné služby, které by lépe odpovídaly vaší situaci.
Poradce jedná vždy ve vašem nejlepším zájmu. Doporučení služeb jiného kolegy nebo organizace patří ke službám naší rodinné poradny.
Stanovíme délku spolupráce s naší poradnou (počet a frekvence návštěv). Standardní délka konzultace je 50 až 60 minut v maximální frekvenci 10 sezení.
Čas konzultace se může s ohledem na povahu zakázky nebo typ poradenství (párové, rodinné) prodloužit až na 90 minut.
Protože se děti rychle vyvíjí a s nimi se mění i celá rodina, můžou v různých obdobích přicházet různé obtíže. Každá vývojová fáze, ať už dítěte, či rodiny, představuje náročnou, dá se říct krizovou situaci, kterou není vždy jednoduché zvládnout vlastními silami.
Nositelem problémů může být konkrétní dítě v rodině, více členů rodiny nebo rodina jako celek. Poradce vyhodnocuje situaci ve spolupráci se všemi zúčastněnými a v souladu s potřebami rodiny nabízí poradenství pro jednotlivé členy nebo celou rodinu.
Klienti se na nás obrací z mnoha různých důvodů. Ty se často prolínají a někdy se pravá příčina potíží ukáže až během terapie. „Zakázka“ klienta se tak vždy vytváří až v průběhu konzultace s terapeutem.
Každý se s překážkami, které na nás život nakládá, vyrovnává jinak. Někdo zvládne velmi náročnou situaci, ale pak už mu nezbývá dost sil čelit situaci zdánlivě jednoduché.
Vyhledání odborné pomoci je zodpovědný a správný krok vždy, když se necítíte psychicky dobře. Čím dříve o pomoc požádáte, tím lépe, protože předejdete možnému zhoršení. Ve spolupráci s terapeutem získáte nový náhled na své problémy, objevíte a naučíte se využívat vlastní zdroje k jejich řešení a dostanete příležitost změnit nefunkční scénáře.
Někdy jsou psychické obtíže takového charakteru, že je potřeba vyhledat lékařskou (psychiatrickou pomoc). I v případě psychiatrické péče a medikace můžete využívat terapeutické služby rodinné poradny (vždy je důležité domluvit se na tom i s psychiatrem). Jak zkušenosti ukazují, kombinace medikace a terapie je přínosná a přináší velmi dobré výsledky.
Klienti se na nás obrací z mnoha různých důvodů. Ty se často prolínají a někdy se pravá příčina potíží ukáže až během terapie. „Zakázka“ klienta se tak vždy vytváří až v průběhu konzultace s terapeutem.
K ukončení spolupráce mezi klientem/ty a rodinným poradcem dochází:
po dohodě, v případě, že klient/ti a rodinný poradce shledají, že bylo dosaženo cílů spolupráce;
po dohodě poté, kdy se klient dvakrát po sobě bez omluvy nedostavil na domluvenou konzultaci či rodinného poradce po dobu dvou měsíců nekontaktoval;
v případě rozhodnutí klienta o ukončení spolupráce s rodinnou poradnou
na základě porušení práv a povinností ze strany klienta či rodinného poradce.
Všechny služby rodinné poradny Smečno poskytujeme v souladu s Etickým kodexem, který vychází ze Základní listiny práv a svobod.
Právo klienta vyjádřit své přání, potřeby, názory, postoje a rozhodnutí.
Právo klienta na jeho anonymitu.
Právo klienta odmítnout nabízenou službu nebo odstoupit od zakázky bez udání důvodů.
Poradce musí zajistit ochranu všech informací, které získal v souvislosti s profesní činností v souladu s právními normami a předpisy.
Poradce se chová a vystupuje tak, aby nepoškodil zájmy svých klientů a nenarušil důvěru veřejnosti ke své profesi a ke KRS.
Dle pravidel má klient právo podat stížnost na spolupráci s poradcem u ředitelky poradny, případně na Krajském úřadě Středočeského kraje.
Pro účely písemné stížnosti či anonymní slouží formuláře stížnosti a schránka důvěry, oboje dostupné na chodbě rodinné poradny nebo elektronicky zde.
Základní služby poskytujeme ZDARMA
Na přání i anonymně
Společně najdeme termín, který vám bude vyhovovat