Podrobné informace o rodinné poradně

Jak služba probíhá?

Vyplníte kontaktní formulář nebo zavoláte

Prvním krokem je objednávka našich služeb telefonicky nebo odesláním vyplněného formuláře.
KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Ozveme se vám

Poradce se vám ozve a zhodnotí, zda jsou pro vás služby rodinné poradny vhodné z pohledu zaměření a kompetencí pracovníků, nebo doporučí jiné služby, které by lépe odpovídaly vaší situaci.  

Poradce jedná vždy ve vašem nejlepším zájmu. Doporučení služeb jiného kolegy nebo organizace patří ke službám naší rodinné poradny. 

Zahájíme spolupráci

Na začátku spolupráce vám poradce sdělí pravidla poskytování služby rodinné poradny a dojde k uzavření ústní nebo písemné smlouvy o poradenské činnosti.
PRAVIDLA POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Stanovíme délku spolupráce s naší poradnou (počet a frekvence návštěv). Standardní délka konzultace je 50 až 60 minut v maximální frekvenci 10 sezení. 

Čas konzultace se může s ohledem na povahu zakázky nebo typ poradenství (párové, rodinné) prodloužit až na 90 minut. 

Ve kterých situacích jsme tady pro vás?

Potíže v partnerském vztahu

Každý vztah prochází nejrůznějšími zkouškami, tak jako žádná řeka neplyne stejně od pramene k moři. Některé obtíže jsou spojené s fází vztahu, dají se očekávat a umožňují posun vztahu na další úroveň. Některé překážky můžou být závažnější a partneři na jejich zdolání sami nestačí. V takové chvíli přichází na řadu konzultace v rodinné poradně.

Nejčastější témata a problémy, které k nám klienty přivádí:

  • Nevěra jednoho z partnerů 
  • Rozdíly v potřebách komunikace, intimity, trávení volného času atd. 
  • Řešení vztahů při a po rozchodu 

Potíže týkající se dětí či rodiny

Protože se děti rychle vyvíjí a s nimi se mění i celá rodina, můžou v různých obdobích přicházet různé obtíže. Každá vývojová fáze, ať už dítěte, či rodiny, představuje náročnou, dá se říct krizovou situaci, kterou není vždy jednoduché zvládnout vlastními silami. 

Nositelem problémů může být konkrétní dítě v rodině, více členů rodiny nebo rodina jako celek.  Poradce vyhodnocuje situaci ve spolupráci se všemi zúčastněnými a v souladu s potřebami rodiny nabízí poradenství pro jednotlivé členy nebo celou rodinu. 

Klienti se na nás obrací z mnoha různých důvodů. Ty se často prolínají a někdy se pravá příčina potíží ukáže až během terapie. „Zakázka“ klienta se tak vždy vytváří až v průběhu konzultace s terapeutem. 

Nejčastější témata a problémy, které k nám klienty přivádí:

  • Rozdílné přístupy rodičů k výchově 
  • Špatné vztahy s dětmi po rozvodu 
  • Problémové chování dětí 
  • Nežádoucí chování jednoho člena rodiny 
  • Nevysvětlitelné zdravotní obtíže člena rodiny 
  • Obtížně uchopitelné problémy 

Osobní psychické potíže

Každý se s překážkami, které na nás život nakládá, vyrovnává jinak. Někdo zvládne velmi náročnou situaci, ale pak už mu nezbývá dost sil čelit situaci zdánlivě jednoduché. 

Vyhledání odborné pomoci je zodpovědný a správný krok vždy, když se necítíte psychicky dobře. Čím dříve o pomoc požádáte, tím lépe, protože předejdete možnému zhoršení. Ve spolupráci s terapeutem získáte nový náhled na své problémy, objevíte a naučíte se využívat vlastní zdroje k jejich řešení a dostanete příležitost změnit nefunkční scénáře. 

Nejčastější témata a problémy, které k nám klienty přivádí:

  • Opakované potíže ve vztazích 
  • Náročné životní období 
  • Krizová situace 
  • Vztahové nejistoty 
  • Pochybování o své vlastní hodnotě 

Někdy jsou psychické obtíže takového charakteru, že je potřeba vyhledat lékařskou (psychiatrickou pomoc). I v případě psychiatrické péče a medikace můžete využívat terapeutické služby rodinné poradny (vždy je důležité domluvit se na tom i s psychiatrem). Jak zkušenosti ukazují, kombinace medikace a terapie je přínosná a přináší velmi dobré výsledky. 

Klienti se na nás obrací z mnoha různých důvodů. Ty se často prolínají a někdy se pravá příčina potíží ukáže až během terapie. „Zakázka“ klienta se tak vždy vytváří až v průběhu konzultace s terapeutem. 

Ukončení spolupráce

K ukončení spolupráce mezi klientem/ty a rodinným poradcem dochází: 

po dohodě, v případě, že klient/ti a rodinný poradce shledají, že bylo dosaženo cílů spolupráce; 

po dohodě poté, kdy se klient dvakrát po sobě bez omluvy nedostavil na domluvenou konzultaci či rodinného poradce po dobu dvou měsíců nekontaktoval; 

v případě rozhodnutí klienta o ukončení spolupráce s rodinnou poradnou 

na základě porušení práv a povinností ze strany klienta či rodinného poradce. 

PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA/RODINNÉHO PORADCE

Etické zásady našich služeb

Všechny služby rodinné poradny Smečno poskytujeme v souladu s Etickým kodexem, který vychází ze Základní listiny práv a svobod. 

Právo klienta vyjádřit své přání, potřeby, názory, postoje a rozhodnutí. 

Právo klienta na jeho anonymitu. 

Právo klienta odmítnout nabízenou službu nebo odstoupit od zakázky bez udání důvodů. 

Způsobilost

  • Poradce se musí snažit zajistit, udržet a rozvíjet svou profesionální kompetenci. 
  • Absolvuje supervize své práce. 
  • Působí pouze v oblasti, pro kterou absolvoval příslušnou kvalifikaci. 
  • Pokud je požádán o služby neodpovídající jeho odborné kompetenci, odkáže klienta na služby jiného kvalifikovaného pracovníka. 
  • Zajišťuje, aby ti, kteří pracují pod jeho vedením, dodržovali tytéž zásady ohledně profesní odborné kompetence. 

Povinnosti

Poradce musí zajistit ochranu všech informací, které získal v souvislosti s profesní činností v souladu s právními normami a předpisy. 

  • Je povinen zachovávat mlčenlivost o věcech, které se dozvěděl při výkonu svého povolání, v souladu se zákonem. 
  • Poskytuje informace o klientovi jiným odborníkům pouze se souhlasem klienta. 
  • Při použití údajů pro vědecké nebo studijní účely garantuje anonymitu osobních údajů, a to vždy za souhlasu klientů. 
  • Dbá na to, aby ti, kteří pracují pod jeho vedením, také respektovali důvěrnost ve vztahu k získaným informacím. 
  • Dbá na to, aby si uživatelé služby byli vědomi omezení důvěrnosti informací vyplývající ze zákona o zachování přísné důvěrnosti informací. 

Všeobecný respekt

  • Poradce při své práci dodržuje respektující přístup ke všem zúčastněným. 
  • Uvědomuje si a respektuje poznatky, zkušenosti a odborné znalosti své i znalosti klientů, jiných odborníků, kolegů nebo široké veřejnosti. 
  • Uvědomuje si individuální a kulturní rozmanitosti (náboženství, sexuální orientace, etnická příslušnost apod.) a respektuje je. 
  • Vyhýbá se praktikám, které jsou výsledkem předpojatosti a mohly by vést k nespravedlivé diskriminaci. 

Vystupování

Poradce se chová a vystupuje tak, aby nepoškodil zájmy svých klientů a nenarušil důvěru veřejnosti ke své profesi a ke KRS. 

  • Poradce je povinen nevykonávat odbornou činnost, pokud může jeho fyzický nebo psychický stav negativně ovlivnit jeho profesionální schopnosti. 
  • Nesmí zneužívat profesní vztah k osobním, náboženským, politickým či jiným ideologickým zájmům. 
  • K ostatním kolegům přistupuje v duchu profesionální kolegiality, s důvěrou a ochotou spolupracuje a neznevažuje jejich profesionální způsobilost. 
  • Pokud má důvodné podezření na neprofesionální přístup některého kolegy, je povinen ho na to vhodným způsobem upozornit, nedojde-li k nápravě, ohlásí to vedoucímu RP. 

Zásady

  • Pracovníci poradny dodržují následující zásady: 
  • Poradce dodržuje zásadu práce s klienty za jejich souhlasu, pokud zákon nestanoví jinak. 
  • Profesní činnosti, vztahy a důsledky musí být vyjádřeny v jasné formě, ze které musí být zřejmé, že s nimi uživatel služby souhlasí. (např. Souhlas s poskytováním osobních údajů, písemný kontrakt apod.) 
  • Při poskytování služby osobám, které nejsou schopny souhlasu nebo osobám mladším 16 let, je třeba si vyžádat souhlas zákonného zástupce. 
  • Poradce neslibuje nepřiměřené, nerealistické, nadhodnocené cíle či výsledky své činnosti. 

Stížnosti

Dle pravidel má klient právo podat stížnost na spolupráci s poradcem u ředitelky poradny, případně na Krajském úřadě Středočeského kraje.  

Pro účely písemné stížnosti či anonymní slouží formuláře stížnosti a schránka důvěry, oboje dostupné na chodbě rodinné poradny nebo elektronicky zde. 

PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTIFORMULÁŘ PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTI

Nebojte se říct si o pomoc

Základní služby poskytujeme ZDARMA

Na přání i anonymně

Společně najdeme termín, který vám bude vyhovovat